ogłoszenia i komunikaty

Awaria wodociagu

Wodociągi Jordanowskie informują odbiorców, że w dniu 13.07.2021 roku od godziny 9:00 z powodu awarii na sieci wodociągowej nastąpi czasowa przerwa w dostawie wody.

Wyłączenie obejmie ulice Mickiewicza.

Za utrudnienia przepraszamy

Uchwała w sprawie połączenia MOK i Biblioteki

Działając na podstawie art. 13 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1479) podaje się do publicznej wiadomości Uchwałę Nr XXIII/215/2021  Rady Miasta Jordanowa z dn. 14.06.2021 r.w sprawie zamiaru połączenia samorządowych instytucji kultury – Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki Miejskiej w Jordanowie wraz z uzasadnieniem.

UCHWAŁA Nr XXIII/215/2021
RADY MIASTA JORDANOWA
z dnia 14 czerwca 2021 r.

w sprawie zamiaru połączenia samorządowych instytucji kultury – Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki Miejskiej w Jordanowie

 Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 9, art. 9 ust. 1 i art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 9 ust. 1, art. 18 ust. 1 i art. 19 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 194) oraz art. 10 i art. 13 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1479) - Rada Miasta Jordanowa

 uchwala, co następuje:

§ 1.

  1. W celu efektywniejszego wykonywania zadań Gminy Miasta Jordanowa, służących zaspakajaniu potrzeb wspólnoty samorządowej w sferze kultury oraz upraszczania struktur zarządzania samorządowymi instytucjami kultury i sprawniejszej organizacji pracy – zamierza się dokonać połączenia Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki Miejskiej w Jordanowie.
  2. W wyniku połączenia powstanie gminna jednostka organizacyjna działającą w formie samorządowej instytucji kultury pod nazwą: Centrum Kultury i Biblioteka Miejska w Jordanowie.
  3. Przedmiotem działania Centrum będzie wykonywanie zadań własnych Gminy w zakresie organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej na terenie Gminy Miasta Jordanowa.

§ 2.

Połączenie, o którym mowa w  § 1, nie spowoduje uszczerbku w  wykonywaniu dotychczasowych zadań Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki Miejskiej w Jordanowie.

§ 3.

Uchwałę wraz z uzasadnieniem, które stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały przekazuje się w celu zasięgnięcia opinii:

- Krajowej Radzie Bibliotecznej,

- Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Krakowie.

§ 4.

Zobowiązuje się Burmistrza Miasta Jordanowa po uzyskaniu opinii, o których mowa w § 3, do wystąpienia do ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego z wnioskiem o wyrażenie zgody na połączenie instytucji kultury wymienionych w § 1 ust. 1 niniejszej uchwały.

§ 5.

Niniejsza uchwała wraz z uzasadnieniem zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Jordanowa, na stronie internetowej Urzędu Miasta Jordanowa oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta Jordanowa  i budynkach podlegających połączeniu samorządowych instytucji kultury.

§ 6.

Deklaruje się uchwalenie aktu o połączeniu Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki Miejskiej w Jordanowie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia niniejszej uchwały.

§ 7.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Jordanowa.

§ 8.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Miasta Jordanowa    

mgr Konrad Turchan

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XXIII/215/2021
Rady Miasta Jordanowa z dnia 14 czerwca 2021 r.

Uzasadnienie do uchwały Nr XXIII/215/2021 Rady Miasta Jordanowa z dnia 14 czerwca 2021 r.
w sprawie zamiaru połączenia samorządowych instytucji kultury – Miejskiego Ośrodka Kultury i Biblioteki Miejskiej w Jordanowie

    Zgodnie z przepisem art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 194), organizator może dokonać połączenia instytucji kultury, w tym instytucji prowadzących działalność w różnych formach. W myśl art. 19 ust. 1 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, połączenie instytucji kultury polega na utworzeniu jednej instytucji, w której skład wchodzą pracownicy i mienie należące do instytucji podlegających połączeniu.

    Natomiast możliwość dokonania połączenia biblioteki wynika z art. 13 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz.U. z 2019 r. poz. 1479). Jednakże, aby to nastąpiło, organizator jest obowiązany na 6 miesięcy przed dniem wydania aktu o połączeniu podać do publicznej wiadomości informację o swoim zamiarze wraz z uzasadnieniem (art. 13 ust. 2 ustawy o bibliotekach). Ponadto na organizatorze przy połączeniu biblioteki ciąży obowiązek zasięgnięcia opinii Krajowej Rady Bibliotecznej i właściwej Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej oraz uzyskanie zgody od ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

    W związku z powyższym konieczne jest podjęcie uchwały przez Radę Miasta Jordanowa o zamiarze połączenia samorządowych instytucji kultury.

    Zamiar utworzenia Centrum Kultury i Biblioteki Miejskiej jest wynikiem dążenia do efektywniejszego wykonywania zadań Gminy w sferze kultury w szczególności poprzez uproszczanie struktur zarządzania oraz sprawniejszą organizację pracy w samorządowych instytucjach kultury – mając na względzie potrzeby i oczekiwania mieszkańców Miasta.

    Połączenie samorządowych instytucji kultury zapewni skoordynowanie działań w sferze kultury (tj. będą wykonywane przez jeden podmiot); zapewni sprawniejsze zarządzanie i podejmowanie działań zapewniających lepszy poziom usług i imprez organizowanych na terenie gminy. Zapewni także wydajniejsze i elastyczniejsze zarządzanie pracownikami oraz racjonalizację wydatków, przy tych samych zasobach kadrowych i materialnych.

    Obecnie Miejski Ośrodek Kultury oraz Biblioteka Miejska w Jordanowie zlokalizowane są
w dwóch osobnych budynkach co generuje duże koszty w zakresie utrzymania obiektów. Połączone jednostki będą miały swoją siedzibę w odrestaurowanym budynku w centrum Miasta, którego remont zakończono w  maju 2021 r. Obiekt posiada zabytkową strukturę oraz dekoracje malarskie z XIX w., które decyzją Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Krakowie zostały wpisane do rejestru zabytków ruchomych.
W tym zakresie zarządzanie obiektem przez jedną jednostkę organizacyjną tj. utworzone Centrum Kultur i Biblioteki Miejskiej będzie dla tutejszego samorządu ekonomicznie efektywniejsze, a odwiedzającym Centrum Kultury i Biblioteki Miejskiej da możliwość zobaczenia unikatowych na skalę Małopolski zabytkowych malowideł.

    Dzięki połączeniu załóg pracowniczych możliwa jest sprawniejsza organizacja zastępstw i kierowania pracowników do wykonywania usług/prac wymagających w danym momencie większego zaangażowania (np. przy organizowaniu imprez kulturalnych).

    Obecnie funkcjonujące instytucje posiadają podobną strukturę organizacyjną. Po połączeniu nastąpi ograniczenie liczby pracowników zarządzających i w efekcie zmniejszenie ponoszonych wydatków osobowych.

    Dzięki połączeniu z jednej strony nastąpi obniżenie kosztów operacyjnych/ administracyjnych, a z drugiej – zwiększenie środków finansowych na bezpośrednią działalność kulturalną i czytelniczą; przyczyni się także do większej promocji korzystania z zasobów kultury, w tym promocji czytania książek.

    Połączenie nie spowoduje uszczerbku w wykonywaniu dotychczasowych zadań przez podlegające połączeniu instytucje i nie będzie miało wpływu na wykonywanie zadań określonych ustawą o bibliotekach, a jednocześnie przyczyni się także do zwiększenia nadzoru nad działalnością instytucji kultury.

    Z chwilą wpisu do rejestru instytucji kultury Centrum Kultury i Biblioteka Miejska przejmie mienie połączonych instytucji kultury oraz wstąpi we wszystkie prawa i obowiązki połączonych instytucji kultury, w tym przejmie wszystkie wierzytelności i zobowiązania.

    Z uwagi na powyższe, połączenie jest w pełni uzasadnione merytorycznie i ekonomicznie.

Bacząc na cel połączenia instytucji kultury, wymagania stawiane bibliotekom publicznym, skutki prawne, finansowe i organizacyjne połączenia oraz ocenę wpływu połączenia na wykonywanie dotychczasowych zadań, w szczególności zadań biblioteki – należy podjąć uchwałę o zamiarze połączenia instytucji kultury, która jest w pełni uzasadniona.

Przewodniczący
Rady Miasta Jordanowa    

mgr Konrad Turchan

 

 

Obieszczenie o wyłożeniu zmian studium uwarunkowań

AGP..6721.2.2021.TK

Jordanów, 09.07.2021 r.

                Na podstawie art. 11 pkt 7 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 ze zm.) oraz art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm.) zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Jordanowa wraz prognozą oddziaływania na środowisko, wykonaną w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w dniach od 19.07.2021 r. do 09.08.2021 r. w siedzibie Urzędu Miasta Jordanowa, ul. Rynek 1, 34-240 Jordanów oraz na stronie internetowej www.bip.malopolska.pl/umjordanow

                Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie zmiany studium rozwiązaniami odbędzie się w dniu 09.08.2021 r. w siedzibie Urzędu Miasta Jordanowa, ul. Rynek 1, 34-240 Jordanów, o godz. 10:30 z uwzględnieniem wszelkich wymogów wynikających z aktualnych obostrzeń oraz ograniczeń sanitarnych.

Zgodnie z art. 11 pkt 8 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi do projektu zmiany studium. Zgodnie z art. 39 ust. 1, art. 40 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko zainteresowani mogą składać wnioski i uwagi do prognozy oddziaływania na środowisko.

Uwagi do projektu zmiany studium oraz wnioski i uwagi do prognozy oddziaływania na środowisko należy składać do Burmistrza Miasta Jordanowa w formie pisemnej na adres Urzędu Miasta Jordanowa, ul. Rynek 1, 34-240 Jordanów, ustnie do protokołu, bądź za pomocą środków komunikacji elektronicznej  na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31.08.2021 r. Wnoszący uwagi lub wnioski podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania lub nazwę i adres siedziby, a także oznaczenie nieruchomości, której uwaga dotyczy.

Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków i uwag jest Burmistrz Miasta Jordanowa.

Szczegółowe informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych uzyskanych w toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzenia aktów planistycznych.

Zgodnie z art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L 2016, Nr 119, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej „RODO”, informuję iż prawo, o którym mowa w art. 15 ust. 1 lit. g rozporządzenia RODO przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w wyniku uzyskania ich w toku prowadzonych postępowań dotyczących sporządzenia aktów planistycznych jest Burmistrz Miasta Jordanowa. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Jordanowa za pomocą e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w ramach sprawowania władzy publicznej - szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej.

 Oświadczenie

Rysunek

tekst

Zał 1a

Zał 1b

Zał 1c

Zał 2a

Zał 2b

Zał 2c

 

 

Uwaga ASF

Afrykański pomór świń (ASF) to groźna choroba wirusowa, na którą chorują wyłącznie świnie i dziki

Ludzie NIE SĄ wrażliwi na zakażenie wirusem ASF, stąd choroba ta nie stwarza zagrożenia dla ich zdrowia i życia. Występowanie ASF wśród dzików stanowi jednak bardzo poważne zagrożenie dla trzody chlewnej. Wirus ASF może przez długi czas utrzymywać się w zwłokach padłych dzików, dlatego powinny być one usuwane ze środowiska.

Celem niniejszej akcji informacyjnej jest wsparcie działań zmierzających do eliminacji wirusa, poprzez usuwanie ze środowiska martwych dzików, potencjalnie zakażonych ASF. Ścisłe przestrzeganie poniższych zasad zminimalizuje ryzyko ewentualnego rozprzestrzenienia się choroby, w tym ryzyko wprowadzenia ASF do gospodarstw, w których utrzymywane są świnie.

Przez „dziki padłe” należy rozumieć zwłoki dzików (w tym dzików zabitych w wypadkach komunikacyjnych) świeże lub w dowolnym stadium rozkładu, w tym również kości dzików.
Jak postępować po znalezieniu padłego dzika?

  • jeżeli to możliwe, oznakować miejsce znalezienia zwłok dzika w celu ułatwienia ich odnalezienia przez właściwe służby;
  • powstrzymać się od dotykania zwłok dzika i pozostawić je w miejscu znalezienia. Nie należy zbliżać się do miejsca znalezienia zwłok;
  • zgłosić fakt znalezienia padłego dzika do właściwego miejscowo powiatowego lekarza weterynarii lub najbliższej lecznicy weterynaryjnej lub straży miejskiej lub miejscowego koła łowieckiego lub starostę, burmistrza, wójta gminy: w trakcie zgłoszenia należy podać miejsce znalezienia zwłok (np. charakterystyczne punkty orientacyjne lub współrzędne GPS), dane osoby zgłaszającej (w tym numer telefonu kontaktowego), liczbę znalezionych zwłok dzików w danym miejscu, ewentualnie stan zwłok padłych dzików (stan ewentualnego rozkładu, wyłącznie kości);

W związku z zagrożeniem ASF:

  • w lesie nie wolno pozostawiać żadnych odpadków żywnościowych;
  • należy powstrzymać się od wywoływania hałasu, który powoduje płoszenie dzików (w tym używania sprzętów lub pojazdów powodujących hałas);
  • nie spuszczać psów ze smyczy;
  • należy pamiętać, iż zgodnie z prawem, na obszarach występowania ASF, osobom mającym kontakt z dzikami nakazuje się stosowanie środków higieny niezbędnych do ograniczenia ryzyka szerzenia się ASF, w tym odkażanie rąk i obuwia. Po powrocie do domu należy starannie wyczyścić i dezynfekować obuwie , a odzież przeznaczyć do prania;
  • należy przestrzegać zasady, że osoba, która znalazła padłego dzika, a tym samym mogła mieć kontakt z wirusem ASF, przez 72 godziny po tym fakcie, nie powinna wchodzić do miejsc, w których utrzymywane są świnie i nie wykonywać czynności związanych z obsługą świń.

Opracowano w Głównym Inspektoracie Weterynarii.
Zatwierdził: Paweł Niemczuk– Główny Lekarz Weterynarii

Uwaga ASF

Przerwy w działaniu aplikacji

W sobotę 3 lipca i niedzielę 4 lipca z uwagi na planowane prace serwisowe mogą wystąpić przerwy w działaniu portalu Konsultacje Społeczne oraz Platformy Informacyjno-Płatniczej PLIP.

W tym czasie nie będzie można korzystać z usług tych portali. Przepraszamy za utrudnienia.