Jordanów, dnia 18.01.2021 r.
Informacja o udzieleniu zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki - procedurze in house na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. -Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019 poz.1843)
Zamawiający zgodnie z art. 67 ust. 13 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. -Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019 poz.1843) informuje o udzieleniu zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Powierzenie wykonania niektórych zadań własnych Gminy Miasto Jordanów” i zamieszcza poniższe informacje:
- Nazwa i adres Zamawiającego:
MIASTO JORDANÓW
NIP: 552 – 15 – 79 – 821
Regon: 491893227
Siedziba Urzędu Miasta Jordanowa
Rynek 1
34-240 Jordanów
NIP Urzędu Miasta Jordanowa: 735 – 10 – 26 – 201
Regon Urzędu Miasta Jordanowa: 000523991
Strona internetowa: https://jordanow.pl, https://bip.malopolska.pl/umjordanow
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 18 26 91 700, faks: 18 26 91 719
Adres skrzynki ePUAP: /43yycb05ux/skrytka
- Określenie przedmiotu zamówienia i wielkości lub zakresu zamówienia
Wspólny słownik zamówień (CPV):
90610000-6 Usługi sprzątania i zamiatania ulic
98351000-8 Usługi zarządzania parkingami
77313000-7 Usługi utrzymania parków
70300000-4 Obsługa nieruchomości realizowana na zasadzie bezpośredniej płatności lub umowy
50760000-0 Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
50800000-3 Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji
Przedmiot i zakres zamówienia pn. “Powierzenie wykonania niektórych zadań własnych Gminy Miasto Jordanów” obejmuje następujące usługi:
- Kontrola i Obsługa Strefy Płatnego Parkowania w Jordanowie,
- Utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej, obsługa budynków mienia komunalnego, obsługa kotłowni w okresie grzewczym – bieżące utrzymanie obiektów zlokalizowanych pod adresem: Rynek 2,ul. 3 Maja 2 i 2a, ul. Piłsudskiego 25, ul. Kopernika 13 w Jordanowie,
- Utrzymanie gminnych obiektów użyteczności publicznej, obsługa budynków mienia komunalnego, obsługa kotłowni w okresie grzewczym – bieżące utrzymanie obiektów zlokalizowanych pod adresem Rynek 1,
- Prace związane z utrzymaniem, konserwacją i myciem wiat przystankowych na terenie miasta Jordanowa,
- Usługi związane z oczyszczaniem terenu miasta, letnim / zimowym dróg, chodników placów alejek parkowych,
- Kompleksowe utrzymanie terenów zieleni na terenie Miasta Jordanowa.
III. Wartość zamówienia wynosi : 336 601,50 (słownie: trzysta trzydzieści sześć tysięcy sześćset jeden złotych pięćdziesiąt groszy)
IV. Nazwa i adres Wykonawcy, z którym została zawarta umowa.
Wodociągi Jordanowskie sp. z o.o., ul. Rynek 19, 34-240 Jordanów, KRS 0000705169, NIP 5521721414, REGON 368807878
V. Podstawa prawna i uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki
Podstawa prawna:
Zamówienie udzielone zostało na podstawie art.67 ust. 1 pkt.12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U.2019 poz.1843).
Uzasadnienie wyboru trybu udzielenia zamówienia:
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 12 ustawy p.z.p.: „Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: (…) 12) zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego”
Miasto Jordanów pozostaje podmiotem, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a p.z.p. – tj. jednostką sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych.
Odnosząc się do pierwszej z przesłanek zastosowania art. 67 ust. 1 pkt. 12 p.z.p., określonej w lit. a tego przepisu, wskazać należy co następuje.
Spółka Komunalna Wodociągi Jordanowskie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jako spółka prawa handlowego jest osobą prawną, zaś jednym wspólnikiem Spółki, który posiada 100% udziałów w Spółce jest Miasto Jordanów, będące w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiającym, a zarazem podmiotem wskazanym w art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp jako jednostka sektora finansów publicznych. Miasto Jordanów sprawuje nad w/w Spółką kontrolę, która odpowiada kontroli sprawowanej przez zamawiającego nad własnymi jednostkami. Brak jest bezpośredniego udziału kapitału prywatnego w kontrolowanej Spółce. Miasto jako jedyny wspólnik odgrywa decydującą rolę w zakresie celów strategicznych i obszarów działalności Spółki. Miasto nie zostało ograniczone w wykonywaniu pełnego prawa głosu ani w żaden sposób nie został umniejszony jego wpływ na działalność Spółki. Zamawiający - Miasto Jordanów, reprezentowany przez Burmistrza, sprawuje kontrolę polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne i istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami Spółki, co wynika z uwarunkowań ustaw samorządowych (ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o gospodarce komunalnej) i na co wskazuje treść umowy Spółki, w tym sformułowane w umowie spółki kompetencje Miasta jako wspólnika.
A zatem spełniony w nn. przypadku jest warunek z art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. a p.z.p. – Zamawiający: „sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób”.
W kontekście powyższego ziścił się także warunek z art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. c p.z.p. – gdyż jak zostało wskazane powyżej Spółka nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Przechodząc do ostatniej przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 12 p.z.p. określonej w jej lit. b wskazać należy, iż Spółka została powołana w celu wykonywania zadań własnych Miasta Jordanowa w sferze użyteczności publicznej, polegających na zaspokojeniu potrzeb zbiorowych wspólnoty w zakresie gospodarki komunalnej, w tym w zakresie poboru, uzdatniania i dostarczania wody, odprowadzania i oczyszczania ścieków. Z przedstawionych przez Spółkę informacji wynika, że przychód za poszczególne lata wynosi:
ZESTAWIENIE PRZYCHODÓW Z DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ SPÓŁKI W LATACH 2019, 2018 oraz prognoza za rok 2020 (w złotych):
Rodzaj przychodów |
2018 |
2019 |
2020 Prognoza |
Sprzedaż usług wodociągowych |
912 131,73 |
1 083 963,95 |
1 005 794,76 |
Sprzedaż usług kanalizacyjnych |
588 868,67 |
807 387,13 |
864 509,80 |
Odbiór nieczystości płynnych na stacji zlewnej |
61 301,35 |
52 571,84 |
44 521,27 |
Obsługa zadań własnych gminy (sprzątania terenu miasta, utrzymanie zieleni itp.) |
182 407,19 |
||
Pozostałe przychody |
3 014,95 |
3 835,10 |
141 151,34 |
Razem |
1 565 316,70 |
1 947 758,02 |
2 238 384,36 |
Na podstawie powyższego można wskazać, że średni przychód osiągnięty przez Spółkę z zadań powierzonych przez Miasto Jordanów za lata 2018-2019 wynosi 99,8 % łącznego przychodu Spółki za 2 lata poprzedzające udzielenie zamówienia, z kolei przy przyjęciu prognozy za rok 2020 – średni przychód osiągnięty przez Spółkę z zadań powierzonych przez Miasto za lata 2018-2020 wynosić będzie ok. 97,4% łącznego przychodu Spółki za te lata.
Dodatkowo wiarygodne prognozy handlowe sporządzone w oparciu o art. 67 ust. 9 ustawy Pzp wskazują, że ponad 90 % działalności Spółki stanowić będą zadania powierzone jej przez Miasto.
Tym samym spełniony został warunek z art. 67 ust. 1 pkt. 12 lit. b by ponad 90% działalności Spółki dotyczyło wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego.
W świetle powyższej przedstawionego wyjaśnienia udzielenie zamówienia z zastosowaniem trybu określonego w art. 67 ust. 1 pkt. 12 p.z.p. pozostaje uzasadnione.
VI. Termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy.
Od 4 stycznia2021 do 31 grudnia 2021
VII. Informacja o terminie i miejscu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, o którym mowa w art. 66 ust. 2, jeżeli zostało opublikowane albo informacja, że takie ogłoszenie nie zostało opublikowane.
Ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy, o którym mowa w art. 66 ust. 2 ustawy Pzp nie zostało zamieszczone lub opublikowane.
VIII. Informacja o terminie i miejscu zamieszczenia lub opublikowania ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, o którym mowa w art. 95 ust. 1 i 2.
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, o którym mowa w art. 95 ust. 1 i 2 ustawy Pzp zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych Ogłoszenie nr 510404349-N-2021 z dnia 18.01.2021 r.