ogłoszenia i komunikaty

Obwieszczenie o przystąpieniu do sporządzenia zmiany planu zagospodarowania

AGP.6721.2.2021.TK

Jordanów, 23.06.2021 r.

Obwieszczenie o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Jordanowa – zmiana tekstowa nr 1

            Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 ze zm.) oraz art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2021 r. poz. 247 ze zm.) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miasta Jordanowa Uchwały Nr XXII/205/2021 z dnia 21 maja 2021 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Jordanowa – zmiana tekstowa nr 1 wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, wykonywaną w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.

Zmiana planu przeprowadzana jest w części tekstowej w zakresie zapisów dla terenu oznaczonego w obowiązującym planie symbolem „W2”.

Zainteresowani mogą składać wnioski dotyczące zmiany planu miejscowego oraz wnioski i uwagi do prognozy oddziaływania na środowisko w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, sporządzanej do przedmiotowej zmiany planu miejscowego, w formie pisemnej w siedzibie Urzędu Miasta Jordanowa, ul. Rynek 1, 34-240 Jordanów, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w nieprzekraczalnym terminie do dnia 21.07.2021 r.

Wnoszący wnioski lub uwagi podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania lub nazwę i adres siedziby, a także oznaczenie nieruchomości, której wniosek dotyczy.

Organem właściwym do rozpatrzenia wniosków i uwag złożonych do projektu zmiany planu jest Burmistrz Miasta Jordanowa

Burmistrz Miasta Jordanowa

Szczegółowe informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych uzyskanych w toku prowadzenia postępowań dotyczących sporządzenia aktów planistycznych.

Zgodnie z art. 8a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L 2016, Nr 119, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej „RODO”, informuję iż prawo, o którym mowa w art. 15 ust. 1 lit. g rozporządzenia RODO przysługuje, jeżeli nie wpływa na ochronę praw i wolności osoby, od której dane te pozyskano. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w wyniku uzyskania ich w toku prowadzonych postępowań dotyczących sporządzenia aktów planistycznych jest Burmistrz Miasta Jordanowa. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miasta Jordanowa za pomocą e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w ramach sprawowania władzy publicznej - szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej.

Pożar w Nowej Białej

Ruszyła internetowa zbiórka pieniędzy na pomoc pogorzelcom. W najbliższą niedzielę zbiórka na ten cel będzie prowadzona w naszej parafii jak i innych parafiach archidiecezji krakowskiej.

Zachęcamy do przyłączenia się do zbiórki pieniężnej, którą znajdziemy w linku poniżej:

https://zrzutka.pl/duuwaw

Środki finansowe zebrane w ramach tej zbiórki zostaną ze starannością przekazane ofiarom tego ogromnego pożaru w Nowej Białej.

Jeżeli otrzymamy informację o innych potrzebach dla pogorzelców, będziemy na bieżąco informować.

Spotkanie z BGK

Burmistrz Miasta Jordanowa oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dnia 22.06.2021 r. godz. 13.00 w Urzędzie Miasta Jordanowa, Rynek 1, sala Obrad organizuje spotkanie Pożyczka dla Start-upów” oraz Pożyczka Płynnościowa.

Harmonogram:

  • 12.45 – 13.00 Rejestracja uczestników
  • 13.00 – 13.30 Prezentacja - pożyczki unijne dla Start-upów - Pożyczka Płynnościowa
  • 13.30 – 14.00 Omówienie dokumentacji pożyczkowej (wniosek, wymagane dokumenty, zabezpieczenia)
  • 14.00 pożyczki, dokumentacja - pytania

Masz pomysł na swój biznes?
Myślisz o jego rozwoju,
brakuje Ci środków?

zapraszamy na spotkanie informacyjno-szkoleniowe dotyczące wsparcia rozwoju i inwestycji Start-upów”

Każde spotkanie składa się z dwóch części:

Część I – merytoryczna
Myślisz o rozpoczęciu działalności gospodarczej, Jeżeli jesteś właścicielem mikro, małej lub średniej firmy, to idealnie! Podczas spotkania opowiemy Ci, z jakiego wsparcia możesz skorzystać i co na tym zyskasz. Dowiesz się, co możesz sfinansować dzięki pożyczkom unijnym i na co możesz przeznaczyć środki.

Część II – networkingowa
Druga część spotkania ma charakter warsztatowy, na której ekspert BGK opowie, jak złożyć wniosek, jakich dokumentów potrzebujesz, a także wyjaśni jak należy je poprawnie przygotować i do kogo należy się zwrócić.

Dlaczego warto wziąć udział w spotkaniu?

Udział w spotkaniach jest bezpłatny, a w zamian otrzymujesz praktyczną wiedzę na temat pożyczek unijnych – udzielanych na warunkach znacznie korzystniejszych niż rynkowe.
Dzięki pomocy eksperta BGK, z łatwością zapoznasz się z całą potrzebną dokumentacją.


Masz pomysł na swój biznes!

  • Poszukujesz pomocy finansowej ?
  • Chcesz rozwinąć swoją firmę, brakuje Ci środków ?
  • Myślisz o wprowadzeniu nowych produktów i usług ?
  • Masz pomysł na rozpoczęcie swojej działalności gospodarczej ?

Przyjdź na spotkanie z przedstawicielem BGK zapoznasz się z: 

Pożyczką dla Start-upów:

  • oprocentowanie od 0,15 %
  • finansowanie od 10 tyś. do 1 mln zł
  • okres spłaty do 7 lat ( 84 m-ce )
  • karencja w spłacie do 6 m-cy

Pożyczką Płynnościową:

  • oprocentowanie od 0,00 %
  • finansowanie od 500 tyś. zł
  • okres spłaty do 6 lat ( 72 –m-ce )
  • karencja w spłacie do 6 m-cy

 Dlaczego warto?

  • łatwy dostęp do finansowania, pomoc przedsiębiorcom
  • stałe atrakcyjne oprocentowanie
  • szybkie i proste procedury
  • wsparcie dostosowane do potrzeb przedsiębiorców
  • krótki okres uruchamiania środków
  • finansowanie Start-upów

logotypy ue

Kierunek Kariera

Pracujesz? Masz wykształcenie wyższe?

Chcesz dowiedzieć się jakie kompetencje ogólne warto rozwijać?

Nauczyć się języka obcego? Profesjonalnie zarządzać projektami? Zdobyć kompetencje cyfrowe lub z zakresu mobilności?

Jeśli tak, to mamy dla Ciebie ciekawą ofertę.

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie realizuje projekt „Kierunek Kariera”, w którym już 14 czerwca o godzinie 10.00 ruszamy z rekrutacją dedykowaną osobom z wyższym wykształceniem. Specjalnie dla tej grupy przygotowaliśmy 10.000 miejsc!

Tylko jeśli zgłosisz się do 31 sierpnia (lub wcześniejszego wyczerpania limitu miejsc) skorzystasz z dedykowanej usługi doradztwa zawodowego online, dzięki której uporządkujesz informacje na temat posiadanych umiejętności cyfrowych, językowych, z zakresu zarządzania projektami i mobilności, a następnie podejmiesz decyzję jakie szkolenie lub kurs zrealizujesz za bony, taniej nawet o 85%.

Zatem jeśli:

  • Masz co najmniej 25 lat, nie ukończyłeś jeszcze 50. i masz wyższe wykształcenie;
  • Pracujesz: na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło lub prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i nie zatrudniasz pracowników lub jesteś rolnikiem ubezpieczonym w KRUS;
  • Jesteś związany z Małopolską (przez miejsce zamieszkania, pracy lub nauki)

to koniecznie weź udział w projekcie „Kierunek Kariera”!

Z czego możesz skorzystać?

  • Bilans Kompetencji Ogólnych – to usługa doradztwa zawodowego, przygotowana w formie e-learningowej z myślą o osobach z wyższym wykształceniem. Dzięki niej przeanalizujesz swoje cele zawodowe i świadomie zdecydujesz, na co chcesz przeznaczyć dofinansowanie – szkolenia, kursy, a może tylko egzamin?
  • Pogłębiony Bilans Kariery – to dodatkowa usługa doradcza, realizowana w formie spotkań online z doradcą zawodowym. Bilans pogłębiony polecamy szczególnie, jeśli chcesz dokonać głębszej analizy swojej ścieżki edukacyjno-zawodowej, lepiej poznać swój potencjał i możliwości jakimi dysponujesz, a także stworzyć swój indywidualny plan rozwoju.
  • Bony na szkolenia - w ramach projektu Kierunek Kariera możesz otrzymać 180 bonów o wartości 2700 zł z 85% Bony możesz przeznaczyć na szkolenia i kursy: językowe, komputerowe, zarządzania projektami, a także prawo jazdy kategorii A, B, B+E.
  • Bony na egzamin - bonami możesz również zapłacić za sam egzamin z zakresu kompetencji językowych, komputerowych i zarządzania projektami.

Co trzeba zrobić – krok po kroku

  • Zanim przystąpisz do rekrutacji załóż profil zaufany i konto w Bazie Usług Rozwojowych. Ułatwi Ci to kolejne kroki w naszym projekcie.
  • W dniach od 14.06-31.08.2021 na stronie https://kierunek.pociagdokariery.pl w zakładce „Zgłoś się”, wypełnij formularz zgłoszeniowy.
  • Sprawdź swoją skrzynkę mailową, na którą po rejestracji otrzymasz e-mail z formularzem zgłoszeniowym z Twoimi odpowiedziami oraz regulaminem udziału w projekcie „Kierunek Kariera” i oświadczeniem.
  • Otwórz formularz zgłoszeniowy, uzupełnij sekcję „Informacje dodatkowe” i zapisz na swoim komputerze.
  • Następnie podpisz formularz zgłoszeniowy oraz regulamin i oświadczenie przy pomocy profilu zaufanego.
  • Odeślij podpisane dokumenty na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Sprawdź skrzynkę mailową. Otrzymasz e-mail z informacją potwierdzającą Twoją kwalifikację do projektu oraz link do platformy e-learningowej, na której zrealizujesz Bilans Kompetencji Ogólnych.
  • W trakcie Bilansu Kompetencji Ogólnych, analizując posiadane kompetencje, zdecyduj na co chcesz przeznaczyć 180 bonów i określ czy jesteś zainteresowany Pogłębionym Bilansem Kariery.
  • Podpisz umowę na zakup bonów, zapłać za bony i zapisz się na szkolenie wybrane w Bazie Usług Rozwojowych na stronie: https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl
  • Prześlij nam informację jakie kwalifikacje zdobyłeś.

Kontakt 

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, tel. 124240738, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Komunikat do mieszkańców

Szanowni Państwo,

niniejszym wobec faktu, iż notorycznie na terenie Miasta Jordanowa dochodzi do incydentów, w których to śmieci (m.in. reklamówki, opakowania, odpady z gospodarstw domowych) z prywatnych nieruchomości mieszkalnych jak i miejsc prowadzonych działalności gospodarczych wyrzucane są do ulicznych koszy informuję, że:

  • Kosze uliczne ustawione w ciągach pieszych, pieszo–rowerowych czy przy placach zabaw oraz przystankach służą do pozostawienia odpadów, które powstały w trakcie przemieszczania się ludzi po terenach miejskich.
  • Zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Miasta Jordanowa z dnia 09.12.2019 r. § 3 ust. 2 pkt. 1) Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez wykonywanie obowiązków określonych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2010), a w szczególności poprzez wyposażenie nieruchomości w pojemniki/worki do selektywnego zbierania odpadów komunalnych z uwzględnieniem ilości odpadów oraz częstotliwości ich odbioru, chyba, że na mocy uchwały rady gminy obowiązki te przejmie gmina jako część usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  • Natomiast zgodnie z  4 w/w Regulaminu „mieszkańcy zobowiązani są do selektywnego zbierania odpadów komunalnych i przekazywania do Punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych następujących rodzajów odpadów komunalnych: odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów niekwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz odpadów tekstyliów i odzieży.
  • Zgodnie z art. 10 ust. 2 a Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach kto nie wykonuje obowiązków określonych w Regulaminie Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Miasta Jordanowa z dnia 09.12.2019 r. i wyrzuca do koszy ulicznych odpady z gospodarstw domowych czy prowadzonej działalności gospodarczej popełnia wykroczenie.

SANKCJE KARNE:

  • 145 kodeksu wykroczeń stanowi, że „kto zanieczyszcza lub zaśmieca miejsca dostępne dla publiczności, a w szczególności drogę, ulicę, plac, ogród, trawnik lub zieleniec, podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.
  • 154 kodeksu wykroczeń stanowi, iż „kto wyrzuca na nie należący do niego grunt polny kamienie, śmieci, padlinę lub inne nieczystości (…) podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.
  • Zgodnie z art. 162 kodeksu wykroczeń § 1. Kto w lasach zanieczyszcza glebę lub wodę albo wyrzuca do lasu kamienie, śmieci, złom, padlinę lub inne nieczystości, albo w inny sposób zaśmieca las, podlega karze grzywny albo karze nagany. Natomiast zgodnie z  2. Jeżeli czyn sprawcy polega na zakopywaniu, zatapianiu, odprowadzaniu do gruntu w lasach lub w inny sposób składowaniu w lesie odpadów, sprawca podlega karze aresztu albo grzywny.

Należy pamiętać, że za wywóz odpadów odpowiedzialny jest ich właściciel i to on poniesie karę, jeśli odpady zostaną umieszczone w niewłaściwym miejscu.

Wszystkie osoby będące świadkami w procederze wyrzucania odpadów w niedozwolonych miejscach powinny niezwłocznie poinformować o zaistniałej sytuacji najbliższy Komisariat Policji jak również zgłosić to do Urzędu Miasta Jordanowa. Należy zapisać jak najwięcej informacji identyfikujących sprawcę, takich jak rejestracja samochodu, dane osobowe, itp. Pomocne są również zdjęcia lub filmy pokazujące zdarzenie oraz precyzyjne podanie godziny i miejsca zdarzenia.

Jednocześnie informuję, że część obszaru Miasta Jordanowa jest objęta monitoringiem, dlatego też identyfikacja osób wyrzucających śmieci do koszy ulicznych nie stanowi problemu. Ponadto coraz częściej mieszkańcy wskazują z imienia i nazwiska osoby, które codziennie wyrzucają śmieci do koszy ulicznych.

Spółka informuje, że będą wszczynane postępowania karne w stosunku do wszystkich osób, które nie stosują się do obowiązujących przepisów i Regulaminu.

Dbajmy wspólnie o czystość i estetykę Naszego Miasta.